Reisverslag eerste week, Syney. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Juliet Vredenduin - WaarBenJij.nu Reisverslag eerste week, Syney. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Juliet Vredenduin - WaarBenJij.nu

Reisverslag eerste week, Syney.

Blijf op de hoogte en volg Juliet

01 December 2016 | Australië, Sydney

De eerste week van mijn reis Downunder zit er alweer op! In Nederland heb ik nog even warm afscheid kunnen nemen van de NS, aangezien Schiphol met de trein niet te bereiken was en ik daardoor een knuffel van Passie en Sam heb gemist! Na de anderen te hebben geknuffeld en uitgezwaaid en toch een paar traantjes te hebben weggepinkt, kon de reis naar Sydney beginnen met een groep van 15 man. Na een korte tankstop in Bangkok kwamen we aan in Taipei waar een van de jongens meteen uit de groep werd geplukt omdat er iets niet klopte met zijn visum. Gelukkig konden we contact houden via de telefoon, en na twee uur was het allemaal rond en konden we naar ons heerlijke hotel! Daar hebben met de groep eventjes de stad verkend en wat gegeten, ons lekker opgefrist en even geslapen. S avonds werden we weer opgehaald voor het laatste stukje van de reis, en na 9 uur waren we er dan, Sydney!!! Op het vliegveld stond het Sydney team van Australian Backpackers ons al op te wachten samen met een jongen die ook bij de groep aansloot. Eerst zijn we naar een punt gereden met prachtig uitzicht op het Opera House voor de welbekende Australian Backpackers foto waarna we naar het hostel reden. Hier hadden we ‘s avonds een lekkere BBQ met onder andere kangaroevlees.
De volgende dagen hebben we onder andere bankzaken etc. geregeld. Hier is al gebleken dat Australiërs gastvrijheid en vriendelijk hoog in het vaandel hebben staan, we werden super geholpen, niets was te veel! Ook zijn we naar de Blue Mountains geweest welke hun naam te danken hebben aan de blauwige gloed die er hangt, veroorzaakt door de dichte eucalyptusbossen onderin. Het was een flinke tocht en omdat we met een relatief kleine groep waren hadden we de mogelijkheid om een extra stuk naar beneden te gaan waar je nog mooiere watervallen had, deze kans hebben we natuurlijk aangegrepen! Hierna hebben we nog een bezoek gebracht aan een wildlife park waar koala’s, kangaroes, dingoos, wombats etc. te vinden waren.
Een van de andere dagen stond in het teken van surfen en is het gelukt om een keer daadwerkelijk op een surfplank te staan! Het bleef echter ook bij deze ene keer maar daar denken we maar niet aan…
Tijdens het schrijven van dit verslag ben ik op een 8 uur durende treinreis (hele normale afstanden voor de locals) richting Brisbane om daar binnen 5 dagen een Pro te worden in surfen, ik laat jullie weten of dit gelukt is!
Cheers!

• 01 December 2016 - 12:02

Mam:

Mooi verslag Jetjo en zo kunnen we ook op de hoogte blijven van jouw reilen en surfen.
    Wat is het fijn om ook van jou te horen hoe vriendelijk en gastvrij de Australiërs zijn, dat geeft een gerust gevoel hoewel ik er alle vertrouwen in heb na de verhalen van broer en zussie.
    Een Pro in surfen is je doel deze dagen, lijkt mij hartstikke moeilijk dat surfen maar het gaat jou zeker lukken!

Lieverd, heb het goed daar.
    Alle liefs!

• 01 December 2016 - 13:35

Tineke:

Hé Juliët, da's nou ook toevallig ;-)
    Gisterenavond hebben wij gekeken of je al een stukkie had geschreven en natuurlijk nog niets aangetroffen. Ik snap nu wel waarom, want je bent heel druk bezig geweest Australië te ontdekken !!
    Wat heb je al een boel gezien en beleefd, zeg.
    Je laat ons mooi wel een beetje meegenieten zo! Ga lekker verder met het ontdekken van de wereld, meis en hou ons - met mate, hoor - op de hoogte !!
    Henk en Tineke XXX

• 01 December 2016 - 18:00

Opa:

Wat leuk om jouw eerste verslag te hebben gelezen.
    Dat hoop ik de komende maanden nog vele keren te mogen beleven.

alle liefs van
    Opa.